15 kwietnia 2017

o.

Nie! Chce smoczoślątka!
Sama kiedyś tłumaczyłam, wywiady, wpisy na tt, piosenki i parę filmów xd znam ten ból xd
Ale zawsze trzeba mieć na uwadze, że no cóż.. Nie zawsze dobrze się przetłumaczy..
/Oglądałam dziś "Króla Lwa" i nasunęła mi się pewna rozkmina apropo bajkowych pociech - Simba zakochał się w swojej siostrze :P? W końcu jedynymi lwami w stadzie byli Mufasa i Skaza, a ten drugi był raczej odludkiem i wygląda na to, że jego jedynymi dziećmi byli Nuka, Vitani i (przygarnięty?) Kovu. Co ten Disney za bezeceństwa promuje!
/Jest masa kiepsko zrobionych napisów do filmów/seriali, które momentami wyglądają jak z translatora. Ale takie pojawiają się szybko. Są też grupy, które może i tłumaczą wolno, ale tłumaczenia zachowują sens, są poprawne, a slang i fachowa terminologia są przełożone jak trzeba. I są dobre. Ale niektórzy ludzie oczekują szybko, dobrze i najlepiej, żeby podsunąć je im pod sam nos, żeby broń Boże nie musieli tego gdzieś szukać i może jeszcze się gdzieś rejestrować, żeby je pobrać. Pobieram napisy do AoS z Projektu Haven i niektóre komentarze są tam naprawdę chamskie. Tylko, że medal ma dwie strony, bo czasem sami tłumacze naskakują na użytkownika za "Witam. Czy nadal będziecie tłumaczyć X, bo od XX dni postęp to 0%? Z góry dziękuję za odp.", w którym nie dostrzegam kompletnie nic niegrzecznego.
S: Wiem, że są takie prezerwatywy ale o dźwiękach nic mi nie wiadomo..
 Nie używam, nie znam się, nie wypowiadam się.
B: Co na to pozostali? Przyblizysz anegdotka?
 Nie do końca wiem, co mam przybliżyć, bo to raczej żadne anegdotki. Po prostu nie krępuję się, mówiąc głośno o seksie. Pozostali już dawno się do tego przyzwyczaili, bo wiedzieli, że im bardziej będę mnie upominać, tym bardziej upierdliwy będę. Z wiekiem mi to nie minęło.

1 komentarz:

  1. Em chyba nie? Bo w sumie wśród zwierząt też występują choroby i słabe mioty gdy jest kazirodztwo? Ta Małpka, nie pamiętam imienia na bank zamieniła się w bociana i podrzuciła xD
    Może tam nie ma nic niegrzecznego, ale.. Nie ma komentarza? W sensie "świetna robota", albo coś w tym stylu? A po prostu słabe "czekam na next"? xD

    S: Przepraszam, o czym my rozmawiamy?
    B: Nie gorszysz Jane? Pepper? Nataszy? Sam już pewnie za dużo z wami przeszedł by zwracać uwagę. A Thor? Banner?

    OdpowiedzUsuń