25 sierpnia 2015

Rakshasha

Hej, cześć, N! Ostatnio trochę nadrobiłam zaległości - zdecydowanie za rzadko tu zaglądałam - i choć na nadrabianie wszystkich pytań się niestety nie zdobyłam(xd), to seria postów #Bucky jest świetna. Pomysł i forma notek - zdecydowanie genialny dodatek do bloga, bardzo chętnie poczytałabym więcej. Mam nadzieję, że takowe będą jeszcze? ;p I jeszcze nie mogę się powstrzymać od dopytania o gekony. Sama chciałabym mieć agamkę, więc zapytuję, jak się nimi opiekujesz? Mają osobne terraria (duże, małe)? Ogólnie mam mnóstwo podobnych pytań, ale póki co się wstrzymam ^^"
Notki Bucky'ego będą się pojawiać, choć zapewne nadal dość nieregularnie. #10 pojawi się pod koniec tygodnia, a potem znów pewnie będzie przerwa ok. 2 tygodni :)

Nie bardzo znam się na agamach, bo opieka nad nimi jednak troszkę różni się od tej nad gekonami. Zresztą, przecież nawet każdy gatunek ma własne wymagania, więc gekon złocisty i gekon lamparci mają zupełnie inne potrzeby. Nie zmieni to jednak tego, że na samym początku trzeba nastawić się na spore koszty ;)
Sama mam właśnie parkę gekonów złocistych i niedługo będę zapewne musiała dokupić kolejną samiczkę, bo najlepiej jest trzymać je albo osobno, albo w trójce, gdzie jest jeden samiec i dwie samice (nie odwrotnie!). Minimalne wymiary terrarium dla jednego gekona to  60x40x40 cm  (dla agamy będzie to odpowiednio więcej- ok. 120x80x80, bo osiągają znacznie większe rozmiary). Moja parka ma terrarium o wymiarach  90x50x60cm i będzie ono idealne nawet dla trójki. 
W każdym terrarium powinny znajdować się też: miska na pokarm, miska na wodę, pojemnik przeznaczony do kąpieli (mój Puszek i tak woli używać do tego celu miski na wodę...), kamień grzewczy, higrometr elektroniczny z sondą (pokazujący wilgotność oraz temperaturę) oraz co najmniej jedna kryjówka. Jest to podstawowe minimum.
Dla każdego gada ważne są kryjówki i powinien mieć on ich więcej niż jedną. Moja parka ma ich cztery, z czego zdecydowanie ulubioną jest wydrążony i wysuszony kokos. Za kryjówki mogą też służyć odpowiednio ustawione liście (najlepiej sztucznych) roślin.
Jeśli chodzi o pożywienie- świerszcze, motyle, muchy, mączniki, sucha karma, musy z bananów i słoiczki dla dzieci :)

1 komentarz:

  1. Taak, te koszty trochę przerażają... Chociaż najbardziej jednak wielkość terrarium, które agamki potrzebują. Trochę już o nich czytałam, ale dalej nie jestem pewna, czy podołam opiece. Wydaje się równocześnie prosta i skomplikowana. Terrarium trzymasz na specjalnej półce? Wszędzie czytam, że lepiej, by było na podwyższeniu, ale zastanawiam się, czy może znajdować się na ziemi. Chyba nie bardzo miałaby gdzie umieścić takie terrarium dla agamy ;/ Czytałam też, że mogą zjadać sztuczne rośliny albo próbować je nadgryzać - Twoje tak robią? Trochę chyba by mnie martwiła taka możliwość... Swoją drogą - Puszek, cudne imię ^^ Mam znajomego, którego tak wołają xD

    OdpowiedzUsuń